söndag 27 januari 2008

Mus-chock!


Hej kära bloggläsare! I helgen har vi varit till stugan i Gråträsk. En meter pudersnö, grabbarna tyckte det var toppen, bara lite väl kallt på dagarna för att köra skoter, ca 12-15minus.
Innan ni börjar läsa, vill jag tala om att jag är inte rädd för råttor, om jag varit det hade jag nog inte levat idag.
I natt höll jag på att bokstavligen .... ner mig! Jag vet inte vad det var som väckte mig vid 04.30, men jag kastade av mig täcket, och då sprang en mus UNDER täcket kring mina ben. HUR SNABBT TROR NI JAG VAR UPPE UR SÄNGEN?? - snacka om fjäder, doink, doink och jag skrek så att hela stugan lyfte från grunden! Musen sprang ner från sängen och Ullis gjorde rivare på golvet när hon sprang efter, men musen var snabb och hann krypa in i någon springa i väggen. Jag stod och chock-andades, och Micke frågade; vad är det frågan om? En råtta i min säng!!!! Till slut lade jag mig trots allt ner igen, fast jag hade lyset tänt hela resten av natten och sov VÄLDIGT dåligt. Flera gånger till gjorde "Ullis råttvaktare" rivare och sprang efter musen som verkade trivas med att reta henne. Fy sjutton, är inte rädd för möss, man ser deras spår lite här och var i stugan - men jag vill INTE ha dem som sängkamrater!

Inga kommentarer: