söndag 20 april 2008

Nu är det krig!

Nä, vet ni vad, jag måste nog iallafall köpa några råttfällor (fast jag tycker synd om de stackarna att bli giljotinerade just när de ska äta!). I helgen var vi till stugan i Gråträsk. En underbar helg med flera mils skoterkörning på toppenföre med strålande sol. Åt varma mackor i mackjärnet på elden vid Tjautjer, såg 15 älgar i flock mellan Boksel och Pjesker när vi kom och körde. Fantastiskt! MEN... sen var det dags att gå i säng och vi vet ju att det finns "vissa husdjur" i stugan. Jodå, sisådär kvart i tre på natten känner jag hur någon pillar mig i håret - en mus sprang på mig IGEN! Jag flög ju upp ur sängen och den svarta besten (på ca 5 cm) kilade ner från sängen, brrrrr..... Så nu är det krig KRIG - no mercy! Fällor ska inhandlas till nästa gång och laddas med ost. Så jag lade mig i det andra rummet där min käre make lyfte taket med sina snarkningar - men tro det eller ej, jag somnade ändå!
Om ni inte läst min blogg tidigare, så kolla gärna några helger tillbaka, min andra otrevliga mus-upplevelse.
Läs även om mer trevliga upplevelser under "Nyheter".

Inga kommentarer: