torsdag 8 april 2010

Nu är de snart fyra dygn







Tog några bilder på valparna som i natt blir fyra dygn. Är lite orolig då den minste killen inte vill växa. Han väger bara 245 gram medan de övriga väger 400, 450, och de två största 515. Minst två av dem har varit hårda i magen idag, lillen har gnällt men jag hoppas det ska rätta till sig med lite magmassage. Jag har ju haft vågen på avvägar, men äntligen hittat den längst in i skafferiet (dags att städa?!). Lillkillen kanske bara vägde kring 175 gram vid födseln och isåfall har han ju gått upp bra. Nåja, den som lever får se, hoppas att han klarar sig.
Bilderna, uppifrån och ner:
1. Tungviktarna, två tjejer och en kille
2. Tjejen med mest vitt
3. Stora pojken
4. Minstingen klättrar över mammas tass
5. De två minsta, kille och tjej, väger 245 och 400 gram.
6. Flodhäst?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så otroligt söta! Hoppas att de små snart mår bättre.

Mvh
Rebecka

Anonym sa...

Trots att jag har fullt upp med mina egna valpar, ser jag fram emot och få hem min valp från dig.
Vilka söta små "knytten". Fast de ser nästan likadana ut som mina schippe-valpar. Är du säker på att det är lapphundar?
Hälsningar
Berit J