tisdag 14 juni 2011

Cykelträning

I dag har jag försökt lära Spana att springa fint bredvid cykeln utan att dra. Det gick väl sådär, hon vill ju gärna dra, lilltjejen. Det är förmodligen "sviter" sedan i vinter när hon fick dra mycket i sele på våra skidturer. När vi färdades runt Hamptjärn imponerades jag över vilka fantastiska rörelser hon har, Spana - långa, vägvinnande steg. Nästan som vår Chejja som är i Hundhimlen sedan några år. Jag har stora förväntningar på Spana, hon kommer att bli en vacker flicka när hon får tillbaka pälsen, hon är ju väldigt barnslig både till kropp och själ ännu.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Catrin - vet du om att dylikt sänds ut i ditt namn?


---------- Vidarebefordrat meddelande ----------
Från: Catrin Renlund
Datum: 10 januari 2013 13:07
Ämne: Hjälp behövs
Till:


Hoppas du får detta gjorde jag en resa till Aberdeen, UK för ett program och hade min väska som stulits från mig med mitt pass och personliga saker. Ambassaden har just utfärdat mig ett tillfälligt pass, men jag måste betala för en biljett och betala hotellräkningar. Jag har tagit kontakt med min bank, men det skulle ta mig 5 arbetsdagar att komma åt pengar på mitt konto härifrån.

Western Union Money Transfer är det bästa alternativet för att skicka pengar till mig just nu. Låt mig veta om du behöver mina uppgifter (Full namn / plats). Du kan nå mig via e-post eller telefon +447024030611 Blue Island Hotell. Låt mig veta om du kan hjälpa
//Catrin

Kiruna Brukshundsklubb sa...

Kiruna Brukshundsklubb bjuder in till
en riktig hundhelg!! 7-9 Juni. Inoff Utställning! Motionstävling (gå,lunka,löp), Officiella Drag-, Lydnads & Brukstävlingar

Inofficiell hundutställning lördagen 8 Juni 2013
Domare: Madeleine Mikko (Kennel Altaflats)
Plats: Kiruna Brukshundklubb, Värmeverksvägen. (Utomhus på vår fina gräsplan)

Klasser: Valpklass: 4-9månader, Vuxenklass: från 9 månader, Veteran: från 8år
Pris: 180kr/hund för samtliga klasser

Barn med hund anmäles på plats! (50kr)
Vi kommer även att ha fikaförsäljning i vår klubbstuga!

Info & Anmälan sker till: Kirunabhk@gmail.com
När du anmäler så vill vi ha: Ägarens namn, Address & telefon, Hundens registreringsnummer, Stamtavlenamn & födelsedatum, samt vilken klass ni tävlar i.

Betalning (180kr/hund) sker till vårt Post Giro - 48 43 34-8
OBS!! Ange hundens registreringsnummer på betalningen så vi vet vem som betalat!!!
Sista anmälnings- och betalningsdatum är söndag 26 maj 2013!

Varmt välkommen!
Kiruna Brukshundsklubb - www.kbhk.dinstudio.se

ps. Vi vill väldigt gärna få se så många raser som möjligt ur de olika rasgrupperna! Kan ni inte själv komma så kanske någon valpköpare eller vän i närheten vill det? Ju fler som deltar desto bättre kan vi göra denna och framtida tillställningar!

Unknown sa...

These dogs looks really awesome
Partition Planters

Anoush Alexnder sa...

Σήμερα προσπάθησα να διδάξω προσκόπων τρέχει όμορφα δίπλα στο ποδήλατο χωρίς τράβηγμα. Πήγε καλά σαν αυτό, που φυσικά θα ήθελαν να συντάξει, κοριτσάκι. Είναι ίσως "σουίτες", στη συνέχεια, το χειμώνα, όταν είχε να τραβήξει πολλά στο λουρί για ταξίδια σκι μας. Όταν έχουμε ταξιδέψει σε όλο τον Hamptjärn ήμουν εντυπωσιασμένος πάνω από αυτό το καταπληκτικό κινήσεις που έχει, Προσκόπων - πολύ, πολύ διασκελισμό. Σχεδόν Chejja μας που είναι στον ουρανό σκυλί για μερικά χρόνια. Έχω μεγάλες προσδοκίες του Προσκοπισμού, αυτή θα είναι μια όμορφη κοπέλα όταν παίρνει πίσω το παλτό, που είναι πολύ παιδιάστικο τόσο στο σώμα όσο και την ψυχή ακόμα.
Wrong?

Anoush Alexnder sa...

Hoppas du får detta gjorde jag en resa till Aberdeen, UK för ett program och hade min väska som stulits från mig med mitt pass och personliga saker. Ambassaden har just utfärdat mig ett tillfälligt pass, men jag måste betala för en biljett och betala hotellräkningar. Jag har tagit kontakt med min bank, men det skulle ta mig 5 arbetsdagar att komma åt pengar på mitt konto härifrån.