måndag 10 mars 2008

Lyckad dag i Norsjö



Renlundarna lyckades riktigt bra i Norsjö! Största behållningen var domaren Kurt Nilssons kommentar om Renlundens Gaia: "Jag har inte under hela min domarkarriär sett en sådan välbyggd svensk lapphund". Jag är väl inte så lättrörd, men det var ganska nära till tårarna kan jag säga.
17 slh, 8 hanar, 9 tikar. Kurt Nilsson dömde:
Här kommer de fina resultaten från vår uppfödning: Renlundens Gaia BIR och BIS-1, Bästa tik-2 med Cert Renlundens Jänta (snart champion!). Bästa hane-2 med Cert Renlundens Vaito(vår Valle har nu tagit två cert han också). Renlundens Pinglan fick CK, med lite ringträning blir hon champion i ett nafs - vilken läcker tik! BIS-uppfödargrupp i en mördande konkurrens, hihi, vi var ensamma men fick fina lovord.
Uppfödargruppen från vänster: Bosse med Valle, jag med Gaia, Sara med Jänta och Nisse med Pinglan. Bilden överst: Gaia och jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stort Grattis!

mvh,
Kaisa

Anci sa...

Fina hundar Catrin, grattis! ps kommer du ihåg vad jag sa om Gaia när hon var junior inte hade någon päls hi hi

bigwams sa...

Stort Grattis Catrin till Bir & Bis i Norsjö, även grattis till han certet.
Det går som på räls för Gaia, helt underbart, pigg som en Junior.
Bra start på året.
Anki B

Anonym sa...

Underbart, du vet ju vad jag tycker om Gaia. Dessutom CERT till jänta och Valle.

MVH Maria Niska