torsdag 1 maj 2008

Jag fick ett mejl...

... från en hundägare som jag inte hört av på säkert 11-12 år. Jag tyckte det var fint skrivet och vill gärna delge er det. Hoppas du Britt, inte misstycker och krm på er om ni läser detta. Binna var en pytteliten valp när hon föddes, om jag inte minns fel vägde hon 175 gram eller om det var 125. Birka, den stolta mamman har nu varit död snart i nio år.
"Igår somnade din uppfödning Binna in - nästan 14 år gammal. Hon var ganska stel på slutet, både såg och hörde dåligt, men var ändå glad och matglad in i det sista.
Så nu är det sorg bland hennes nära och kära, under dessa år så hann många lära känna denna alltid glada och lättsamma hund.
Hon somnade in hemma i sin korg med en hjälpande hand från en underbar veterinär som gjorde det till en fin och minnesvärd stund.
Å min systers vägnar tackar jag dig för att du lät Binna komma in i våra liv.
Må gott och hoppas att det går bra med alla hundar!
Hälsningar Ann-Louise, Göteborg, syster till Binnas ägare Britt i Lycksele."

Inga kommentarer: