söndag 1 februari 2009

Mamma 80 år


Det var en trevlig kväll igår, mamma fyller nämligen 80 år i morgon så vi hade kalas igår. Det var smörgåstårta och vanlig tårta, trevligt träffa närmaste släkten :o) Men - som vanligt vid större milstolpar, högtidsdagar, födelsedagar i livet så saknar jag pappa något så förskräckligt. Igår var det likadant. När vi kommit hem såg jag Såsom i himmelen med mannen som jag ska gifta mig med i nästa liv - Micke Nyqvist. Den är ju sorglig jag satt här och snörvlade när en vän ringde. Vi sitter i ungefär samma sits men ändå inte. Min pappa har varit borta i snart fyra år, medan hon håller på att förlora sin, sakta men säkert. Sorgen är en del av oss hela tiden, men på lite olika sätt. Det var ett bra samtal där vi fick gråta ut :o).
På bilden ser ni Bira och Ullis i en skön språngmarsch på ängen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi utmanar dig!!!

Utmaningen lyder som följer:

- Gå till den sjätte mappen och välj därefter den sjätte bilden i den mappen.
- Visa bilden på bloggen och skriv något om den.
- Invitera sex stycken nya till att vara med på utmaningen.
- Länka till dem, och låt dem veta att de är utmanade.