måndag 6 juli 2009

Lycksele-Lasse

Suck, suck, det känns lite tungt samtidigt som framgångarna i helgen ju är jätteskojiga. Det är med andra ord blandade känslor nu när Lasse har flyttat till Maggan i Lycksele, han är på foder hos henne. Jag "måste" ju spara en tik från kommande kull efter Ullis och Wiggo om jag ska fortsätta med svensk lapphund, det är lite väl torftigt att bara ha en enda avelstik. Man ska inte ha för många hundar så att man inte hinner med dem, jag har satt taket vid max tre hundar. Micke har satt taket vid en hund. Vem tror ni fick sin vilja igenom???
Hur som helst bestämdes det att Maggan som tidigare haft tre lappisar och länge varit sugen på en ny valp, tar hem Lasse. Det blev så hastigt och oplanerat att jag känner mig lite snopen, men jag vänjer mig... Vet att han får det hur bra som helst hos Maggan. Lite lydnad, lite utställning, promenader. Istället för att terrorisera Bira, har Lasse nu övergått till att tugga på Maggans renskinn i vardagsrummet :o))

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lasse är nu hemmastadd och renskinnet fortfarande i "brukbart skick". I dag har vi införskaffat ett stycke kompostgaller till vardagsrummet, kanske inte det mest populära inslaget för en viss lite Lasse!

Maggan, Richard och Lasse bus!

Catrin sa...

Hehehe, ni får väl inhandla en stor mjukishund till honom att klänga på, han kanske tar renskinnet nu när han inte får terra Bira mer ;o)