söndag 29 juni 2008

Bloggtorka och boksorg

Hej! Näe, jag har inte dött, men sitter av tidigare förklarade skäl väldigt lite vid datorn nuförtiden. Koncentrerar mig på att vila, ta promenader och emellanåt tycka synd om mig själv :o) Hundarna deppar när det blir så korta promenader, det syns riktigt hur de funderar när vi vänder om efter en kort bit; Vaaa??? Stannar du redan?
Som att jag inte har tillräckligt med sorger och bedrövelser så jag har numera också boksorg. Igår läste jag nämligen ut en fantastisk bok - bara snäppet sämre än Stieg Larsson-trilogin faktiskt... Den heter Tusen strålande solar och är skriven av Kaled Hosseini. Handlar om kvinnornas situation i Afghanistan. Läs den och du ska se att alla våra små i-landsproblem verkar fruktansvärt löjliga. Men boken är inte bara sorglig och gripande, den handlar även om två kvinnors vänskap. Ser ivrigt fram emot i morgon då jag går och köper Hosseinis första bok Flyga drake. Tror jag läser den i hammocken om vädret tillåter :o)

1 kommentar:

Yvonne sa...

Hej Catrin!
Det är din gamla kollega som hittat hit. Har saknat ditt namn i PT och läser i bloggen att du är sjukskriven - ryggen? Himla trist, jag vet ju hur det känns. =(

Jag hoppas att du snart blir bättre. Vila är viktigt, men också att röra sig. Lär dig lyssna på kroppens signaler. Hundpromenader är utmärkt, även om du inte orkar gå så långt varje gång. Ta med lite godis som hundarna får leta under promenaderna så får de ändå sin aktivering.
Sköt om dig! Kram, Yvonne