onsdag 23 juli 2008

Äntligen parning

Hej! Den enda torka som verkar vara här i Norrbotten i år är min bloggtorka :o) Förutom att jag är ytterst försiktig med att sitta framför datorn pga ryggen, så vill man liksom inte heller, sommaren är för kort för det. Men nu har jag i alla fall haft besök av Renlundens Qäisa och hennes matte Eva - väldigt trevliga bägge två. Vi har haft det mysigt här i vår ensamhet i två dagar mellan parningsförsöken hos Renlundens Pjesker i Öjebyn. Så i dag var det dags även om jag tror Qäisa tycker att den optimala parningsdagen är i morgon eller fredag. Pjesker tycker nog å andra sidan att alla dagar är optimala parningsdagar, hihi - han visste vad han skulle göra. Återkommer lite senare med några bilder från frieriet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande spännande! Håller tummar och tår att det blir MÅNGA valpar och en söt tik till mig ;o)

Anci sa...

Hej, spännande kombination - kan nog blir bra valpisar ;-). Grattis till WW-titeln för den delen till Nimbus både Linda-Mari och uppfödaren. Här hemma är det fullt hus med valpar av annan sort.