måndag 7 september 2009

Fem dagar







Grabbgänget är redan fem dagar! Tiden går fort och de sover och äter som valpar ska i den åldern. Ullis har varit magsjuk natten mot söndag. Det var diarré och spyor lite överallt i rummet på morgonen och Ullis såg skamsen ut eller kanske var hon mer äcklad :o) stackars gumman. Hon var också lite varm tyckte jag och väldigt trött, som syns på en av bilderna. Jag kokade ris och allt eftersom dagen gick blev hon piggare, åt friskt av riset med lite buljong och drack bra. På söndagkväll var hon sig själv igen - så skönt :o)
Jag har funderat på att göra ett avsteg från min bestämda uppfattning att en lapphund inte ska ha engelska namn. Kenneln har nått fram till slutet av alfabetet och Z är ingen lätt bokstav att hitta namn på! Så jag funderar på att döpa grabbarna till min store idol Bruce Springsteens låttitlar :o) Eller vad sägs om Hungry Heart (Hugo), Born to run (Bore), eller kanske Soul driver (Solo), Reason to believe, Local hero (Loke) eller No surrender (Sune).

2 kommentarer:

Cattlin sa...

Jättefina namn :)
Härliga nosar på dem :)

Catrin sa...

Jag tycker att valpen med nosen framifrån - den störste - ser ut som en shar pei :o)