torsdag 3 september 2009

Röntgenresultat



I morse när jag gick in på SKK hunddata skrek jag rakt ut av glädje! Bira har B-höfter. Jag har varit nervös över resultatet sedan hon röntgades förra tisdagen. Veterinären sa "i bästa fall B". Höftkulorna låg fint i skålarna, men skålarna såg grunda ut, det såg jag också på plåtarna och hade förberett mig på C-höfter, kanske rent av D.
Så nu börjar förberedelserna för Biras första kull som kommer 2010. Jag har botaniserat i den enorma mängd avelsmaterial som finns i Finland, och det finns en hel del riktigt läckra hanar. Så det blir att beställa tid för rabiesvaccinering :o) ett kärt besvär!

3 kommentarer:

Cattlin sa...

Härligt att milimetrarna var på din sida :)

Anonym sa...

Oj så skönt att det blev B.
Glömer aldrig då jag röntgade Sita och vet sa att det ser inge bra ut. Det var många långa dagar tills hennes resultat kom som var B.
Så leta nu rätt på en riktig goding till Bira.

//Inger

Catrin Renlund sa...

Ja, snacka om att jag varit orolig. Trodde nästan inte det var sant att det var B när vet. sa "i bästa fall B". "Han försöker vara försiktig så jag inte ska bryta ihop, därför förbereder han mig på C eller D" tänkte jag. Därför blev jag så lycklig när det var B. :o)