torsdag 13 september 2007

Razza 14 år


Gamla damen, vår stamtik Razza, fyller 14 år i dag. Jag minns min tågresa till Trondheim i november 1993 och hur jag ville välja Razzas syster Xantippe, som var den största tiken i kullen. Men det fick jag inte för uppfödaren Frode skulle behålla henne. Razza blev det istället och med facit i hand blev det helt rätt. Minns också hennes bröder, vilka stiliga hanvalpar! Hade kunnat ta hem även en av dessa. Razzas mamma Gubbens Karla var brun, Razzas pappa Cagliostro var som en pälsboll - bägge vänliga, stiliga lapphundar.
Razzas barnbarn Modji ser du här ovan.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, Catrin!!
Razza ser utrolig fin ut. Jeg er så glad for at jeg har hennes linjer i mitt A-kull. ;0)

Ha en fin ettermiddag!!
Hilsen Mette

Anonym sa...

Hon är superfin...Vi är jätteglada att Akkas mormorsmor är Razza.

MVH Maria Ni med familj

Anci sa...

Hej Catrin, härlig ålder på en lapphundstik, speciellt en avelstik. Jag hoppas våran Idja 10 ½ år nu får vara så pigg och fräsch som hon är nu lika länge som Razza =). mvh Anci - Cahppes

Anonym sa...

Grattis mormor, en puss från ditt barnbarn Jåiva med familj.

Anonym sa...

Grattis Razza!
Du är en jätte go tjej och du är på pricken lik din dotter Darfi om vi begravde i dag. Saknar henne och saknar dej!
Tyvärr så är inte livet som det ska!
Ha det bra i fortsättningen Gull Gumman Razz du är en hel Go tjej som har allt som en Svensk lapphundsuppfödare vill ha!

Anonym sa...

Hej,
Kan inte annat än gratulera till en så fin gammal hund. Har ju en halvbror till Razza i min Haik och han fyller 12 år på tisdag 2 okt. Det är härligt med fräscha "gamlingar" de är lite speciella. Dessutom är ju Modji som sagt barnbarn och bättre kan det inte bli.

MVH/ Irene